The Justin Bieber concert

Hade en av de bästa kvällarna i mitt liv i onsdags, jag var i globen och såg Justin uppträda, jag såg han med mina egna ögon bara 10 meter framför mig, det var helt sjukt. Kom in i globen runt 7 på kvällen och där inne fick vi sedan sitta och vänta i en timme innan förbandet började spela, The fooo. Sedan fick vi vänta ännu 1 timme och 10 minuter, stående, för att inte tappa våran plats nästan längst fram och då kan jag säga att jag nästan tuppade av, fan vad alla tryckte på. Man såg lite då och då vakter som kommer förbi med avsvimmade och skadade tjejer framför en och jag förstår nästan det, för alla var helt hysteriska även om det var runt 1 timme kvar innan han skulle komma. Hur som helst så klarade vi oss igenom de två första timmarna utan problem och sedan började nedräkningen och alla räknade ner i kör..TRE, TVÅ, ETT, NOOOOOOOOLL!!
Sedan kommer det upp en film på skärmen bakom scenen där en man börjar prata, om hur allt började och slutar med att säga "believe", då delar skärmen på sig och man ser Justin komma ut helt klädd i vitt med sina stora silvriga vingar på sig. Går inte beskriva den känslan som jag fick genom kroppen när jag ser honom där, PÅ RIKTIGT, han som jag drömt om flera nätter i sträck, han som jag lyssnat på i flera år och han som alltid får mig att le i alla lägen när jag lyssnar på hans texter. Det var inte långt ifrån att jag började grina när han landade, haha.
Första låten var "all around the world" och det var ett jävla drag när han började, hela publiken började hoppa upp och ner och även om man stod still så följde man med ändå, det var riktigt häftigt faktiskt. Han pratade lite emellan låtarna och skrek saker som "I love you guys" och "Who wants to be my baby?", kan säga att jag aldrig skrikit så mycket som jag gjorde då. I mitten av konserten går han även upp på en "platta" som han åker ut på över oss, ÖVER OSS, var högst 3 meter ifrån honom, alla sträckte upp händerna som om vi trodde att vi skulle nå honom, han kollade ner på oss och log sådär som bara han kan göra. "Boyfriend" och "baby" fick avsluta hela konserten och när det var runt 2 minuter kvar på "baby" så går han och ställer sig längst fram och tar av sig tröjan, *AAAAAAAAAAAAHHHH JUUUUUUSTIIIIIIIN* hörde man hela publiken skrika då, även jag, han har ju verkligen en av de snyggaste kropparna i världen, hela han är helt perfekt, dog lite den sekunden.
Åh gud skulle kunna fortsätta skriva i flera timmar om bara den kvällen, allt var så jävla magiskt. Man fattade inte riktigt att det var på riktigt förens man gick ut från globen och ser en massa tjejer som sitter på gatorna och gråter, hade vi inte haft så bråttom skulle jag nog också vara en av dem, haha. Köpte även mössan på bilden för 350 spänn där inne, står believe på framsidan och justin bieber på baksidan, helt klart värt de.
Kan i vilket fall säga att det var en av de bästa upplevelserna jag varit med om och jag ska helt klart göra om det. Kommer han nästa år ska jag ha meet and greet. 

Snygging!

Och fan vad underbart det lät :) Är inte det största fanet av honom men jag hade så gärna velat sett han ändå bara för att det är Justin liksom!

2013-04-28 | 19:55:51

Verkar som om du hade det bra ;)

2013-04-29 | 16:47:34

fin och inspirerande blogg! :)

2013-04-29 | 20:46:42

så grymt snygg!!

2013-04-30 | 15:05:21

Leave a Reply:

Namn *:
Remember me?

E-post (publiseras ej):

Webbsida:

Kommentar:

RSS 2.0