hundred and ten days from now

Om exakt 110 dagar från nu, den 12 juni så sitter (antagligen) en väldigt nervös och förväntansfull Fannie på arlanda i Stockholm och ska snart gå på flyget till det som alltid en dröm, USA. Kan inte riktigt fatta det ännu, för ganska precis ett år sedan när jag hade praktik och sov hos moster så låg jag och kikade på lite bloggar innan jag somnade och hamnade inne på Lisa Olssons blogg, där hon tipsade om denna resa så jag klickade mig vidare och läste lite om vad allt gick ut på. Kände direkt att detta skulle vara något för mig och screenshotade en bild till mamma där allt om resan stod och skrev något liknande "får jag åka på detta?!?".
Fick som svar av mamma "anmäl dig så får vi se =)", jag som nästan var säker på att hon skulle skriva ett nej eller att vi skulle prata om det när jag kom hem, haha, så blev såklart skitglad och anmälde mig direkt. NU ett år senare så sitter jag alltså här och om 110 dagar så åker jag iväg till USA med Emma Svensson och 16 andra ungdommar runt om i Svergie (även några från Norge). Bara med okända människor och utan föräldrar, hur jäkla overkligt låter inte det?? Vi landar i Los Angeles och är där i två dagar sedan kommer vi åka vidare mot Phoenix, Williams, Grand Canyon, Las Vegas, Yosemite National Park, San Fransisco, Big Sur och sedan till Los Angeles igen de sista dagar...Kommer få vara med om sådana otroliga upplevelser! 
Ser fram emot detta så himla mycket och ska bli väldigt kul att få träffa så mycket nya människor också. Emma skapade en facebook grupp för oss som ska med på denna resa och där skriver hon lite information osv om hur resan kommer se ut. Här om dagen skrev hon och tipsade om två saker man borde göra när man är i Las Vegas, det första var att åka limousine till Caesars Palace och äta buffé och det andra var att åka lift upp på Mammoth Mountain, 3500 m högt berg med snö på toppen. Hur kul skulle det inte vara att åka limousine i Las Vegas? eller fota uppe på ett berg med snö i bara shorts? Vill göra båda sakerna så får se vad jag bestämmer mig för att fickpengarna ska gå till...Ska även shoppa en massa! Haha. Emma skrev även igår att vi ska bo på hotellet "New York New York" i Las Vegas, ett hotell med berg och -dalbana inomhus!! Hur coolt? Har ett lyckorus i hela kroppen när jag tänker på att det inte alls är långt kvar egentligen, vill dit nu nu nu

Finns så mycket mer jag skulle vilja skriva om detta men då skulle inlägget bli hur långt som helst! Så om det är något ni undrar över med denna resa så kan ni fråga dem här istället, svarar mer än gärna på dem och blir det många svarar jag även i en video! 
 
Några lånade bilder av Angelica.
Posted by: FrökenTV, bloggen om tv och film
http://efji.blogg.se/

vill också

2014-02-21 | 20:58:57

sv: det tror jag också ;) låter ju så sjukt nice!

2014-02-21 | 21:21:42

Åååh va häftigt!
- tack detsamma :)
kram

2014-02-21 | 21:25:53

Åh, underbara bilder <3
Kramis

2014-02-21 | 21:39:37

- Så lite så :)

Åh hade också velat åka på den där resan men fick inte :/

2014-02-21 | 22:09:02

Vart kan man anmäla sig? :)

2014-02-21 | 22:46:49

Låter underbart!

2014-02-21 | 23:44:00

va fint

2014-02-22 | 09:40:03

det är ingen fara! åååh jag vill också åka, du kan packa ner mig!

2014-02-22 | 12:24:21

det låter som en helt magisk resa och jag torr att du kommer ha så jävla kul ! Vad kostar det att åka med på den resan ?

2014-02-23 | 10:22:46

30 dagar kvar nu! Jag är sjukt TAGGAD!

2014-05-13 | 23:53:56

30 dagar kvar nu! Jag är sjukt TAGGAD!

2014-05-13 | 23:53:56

Leave a Reply:

Namn *:
Remember me?

E-post (publiseras ej):

Webbsida:

Kommentar:

RSS 2.0